New Moon!

Uppdate: Jag hade ju väntat mig några fler kommentarer än.. 0?! Ni är trots allt en del som har tittat in sen jag skrev inlägget? Hmf..

---
Helloooo! =)
Nu är jag här igen. Min kära bästavän tyckte att jag skulle skriva om New Moon och det kan jag ju göra!

Precis som väldigt många andra människor var vi på plats i biosalongen den 20 november klockan 18.15. Exakt ett år efter att vi såg Twilight (vi var på förhandsvisningen då). Mina förväntningar var såklart höga, men jag försökte ändå att se filmen som en sak och inte jämföra med boken allt för mycket. Men, jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad! Jag älskade filmen. För att vara gjord på en bok tyckte jag att den var väldigt väldigt bra gjord. Visst att dom missade en del och sådär, men det är ju ganska självklart. Man kan inte ta med allt liksom. Tyckte ändå att dom fick med det bästa och dom gjorde scenerna väldigt bra, utan att ändra allt för mycket från böckerna.

Mitt i all sorg blandades det in humor, vilket var tur eftersom att jag säkert hade gråtit genom hela filmen annars, haha. Nu var det istället två scener som rörde mig till tårar. När Edward lämnade (såklart, gråter alltid då i boken hehe) och när dom återförenades i Volterra.

Kort sagt levde den verkligen upp till mina förväntningar och jag tror till och med att den är bättre än ettan. (har lite svårt att avgöra där, haha) Och jag njöt verkligen av att äntligen se den! Nu i veckan ska jag troligtvis och förhoppningsvis se den igen med en annan vän och jag längtar verkligen till nästa gång jag får se den. Hade det inte varit pengar ivägen hade jag helt säkert befunnit mig i salongen dagen efter premiären.


Så, nu undrar jag också såklart, vad tyckte ni?

Hoppas att allt är bra i den hemska vinterkylan! Nu är det dags för sängen för min del.
Kram!



Kommentarer
Postat av: manuela

JAG ÄLSKAR FILMEN UNDERBAR OCH BÄST ÄR DEN =D

2009-12-09 @ 15:15:00
URL: http://brokenroads.blogg.se/
Postat av: hen

Den var så himla bra klart bättre än ettan.

2009-12-12 @ 12:09:21
Postat av: hanna

tycker du ska skriva lite ibland ;)

2010-01-06 @ 16:01:10
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0